Jak odróżnić się od konkurencji

stoisko-handlowe-sh-euro-2012-tril-furniture-sp-z-ooKażda firma, która chce zaistnieć na rynku i odróżnić się od całej masy konkurentów, musi przyjąć oryginalną koncepcję marketingową. Jednym z najważniejszych elementów, jaki charakteryzuje firmę jest budowa stoisk targowych. Jest to jedno z podstawowych narzędzi, dzięki któremu firma może skutecznie kreować wizerunek swojej marki. Podstawowym elementem takiej identyfikacji jest naturalnie logo. Pozwala ona na udzielenie odpowiedzi na pytania w stylu: „kim jesteśmy” czy „dokąd zmierzamy”. Identyfikacja wizualna jest zazwyczaj podzielona na trzy podgrupy. Pierwszą jest tak zwany styl korporacyjny, na który składają się logo, uniformy czy barwy firmowe. Kolejną jest komunikacja korporacyjna, do której zalicza się reklamę, informacje o firmie czy public relations. Trzecim elementem są wartości korporacyjne, na które składają się wewnątrz firmowe normy i zasady.

Identyfikacja wizualna pomaga w tworzeniu „widzialności” i rozpoznawalności marki. Działa to w przypadku wszystkich organizacji profit i non profit. W przypadku takich firm, jest dla nich rzeczą kluczową, aby ludzie zapamiętali ich nazwę lub logo. Jeżeli takowe logo zostanie dobrze zaprojektowane i będzie się dobrze kojarzyć konsumentom, z pewnością przełoży się to na większe wpływy finansowe lub inne.


Comments are closed.